viernes, 13 de enero de 2012

SESSIÓ 12/1/2012

La sessió que hem realitzat avui amb l’Àngels ha sigut força interessant. Primerament l’Àngels ens ha explicat un powerpoint sobre les imatges en moviment i el cinema. En ell es parlava dels fotogrames, els plans que hem d’utilitzar per cada tipus de seqüència, de l’animació etc. una part molt interessant ha sigut la mostra d’invents o juguets que s’utilitzaven antigamnet per veure imatges en moviment com el fenatroscopic, el zootrop, el folioscopi o el praxinoscòpic. Joguines que vaig tenir el plaer de veure i utilitzar en el museu del cinema de Girona. Del que més m'enrecordo és del zootrop amb imatges de cavalls:


Tots aquests invents actualment deuen ser catalogats com a “reliquies”, ja que, actualment tenim un munt de recursos per crear imatges en moviment, inclòs nosaltres mateixos sense mouren’s de casa. Però hem de pensar que aquests estris a la època van ser un gran descobrimnet i entreteniment per a la gent, tot i que a nosaltres ens semblin eines obsoletes. Això em va fer recordar a la primera pel•licula dels germans Lumiere a on apareixi un tren arribant a l’estació, la gent en el cinema es va espantar moltísiim, doncs semblava que el tren anés a sortir de la pantalla, i pensar que ara tenim televisions en 3D! Us adjunto una part del video del germans Lumiere perquè us feu una idea:



Un cop introduït el PowerPoint i feta l’explicació vam haber de fer en grups una animació amb boles. Per dur-la a terme vam fer servir el corel draw per guardar cada un dels fotogrames. la meitat del meu grup creaba un per un els fotogrames per anar cap endarrera i jo i la meva companya Sandra feiem els fotogrames que anven endavant. Un cop creats els fotogrames vam fer servir el movie maker, on hi enganxaves tots els fotogrames i es creava una imatge en moviment. La nostra animació és una pilota que cada cop que rebota canvia de color. El resultat és fabulós, n’estic realment orgullosa, i a  més m’he adonat que no és tant complicat com jo pensava.

No hay comentarios:

Publicar un comentario