martes, 11 de octubre de 2011

SESSIÓ 11/10/2011

Avui  havíem de posar en comú les lectures que havíem treballat a la sessió anterior, però abans, en Joan Anton ens va posar  uns vídeos  sobre l’aparició de les noves tecnologies i com afecta això a la societat. El primer, “tecnologia ou metodologia?”



ens donava a entendre que la tecnologia no serveix si es manté la metodologia. A continuació ens va mostrar com funciona la “Minesota New Country School”, una escola integrada totalment amb la tecnologia i on els mestres fan d’assessors, és una mostra molt interessant de com utilitzar i aprofitar les tecnologies a l’escola. A més també vam observar un fragment de “Fedre” de Plató, que reflexionava sobre les tecnologies però aquest cop la nova tecnologia és l’escriptura i llançava la pregunta de què passa quan apareix una nova tecnologia. I seguint amb la mateixa dinàmica vam veure dos vídeos més relacionats amb l’aparició i repercussió de les noves tecnologies. Però, aquesta vegada es tractava, per una part, del llibre i per altre d’un munt de noves tecnologies aparegudes en diferents èpoques com ara passar de la tinta a la ploma estilogràfica, el bolígraf, la calculadora etc. És a dir en Joan Anton ens volia fer veure que tota nova tecnologia, ja sigui un llibre, l’escriptura o un ordinador, té repercussió a l’historia i nosaltres com a mestres les hem de saber afrontar i aprofitar.
Debat de les lectures:
Vam exposar 7 lectures, i les idees principals son les següents:
1)      La educació és un espectacle i els mestres son els que ens han de dur  o dirigir cap a un bon port
2)      El principal repte de l’educació és passar d’uns alumnes escoltadors a alumnes creadors, i la tecnologia és un estri que ens pot ajudar a aconseguir-ho.
3)      El “clic”no produeix un aprenentatge significatiu, però té avantatges com ara, que és d’escassa complexitat, surt econòmic i a més es troba al mateix temps i espai
4)      Ens parla del tes TIC com a tecnologia i de les TAC com a pedagogia de la qual  ja ni es parla. També explica quins son els objectius i reptes del departament d’educació i les TIC i que cap compleix el que vol el departament per diferents motius.
5)      El text “infancias digitales” recull diferents temes: la comercialització dels mitjans de comunicació, la desigualtat d’experiències dels joves, les impressions des de les noves tecnologies i com les tecnologies es complementen entre elles.
6)      Aquesta lectura recull l’historia des dels 80 fins ara, i la desglossa en tres parts bàsiques: l’ensenyament assistit per ordinador (EAO), passant per l’ordinador com a canvis tecnològics i una educació notant l’ús d’aquests i finalment l’aparició d’internet que dona més autonomia
7)      Tracta l’aplicació didàctica d’Internet a l’aula, com ha passat d’un instrument a un mètode per aprendre. També ens mostra el mestre té massa necessitat de formació pera millorar l’ús de la seva metodologia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario