martes, 27 de septiembre de 2011

SESSIÓ 27/09/2011

Avui havíem de portar una reflexió sobre la nostra experiència amb les TIC i posar-les en comú en grup a la resta de la classe i tots hem coincidit que ens vam iniciar amb les TIC a l’escola primària, a l’aula d’informàtica. Però tots ho recordem més com un joc que no com un moment productiu o d’aprenentatge. A més han sorgit molts debats i preguntes sobre les TIC  a l’actualitat com ara la contaminació, és a dir, el paper que es gasta en les classes, però és fàcil de reciclar i l’electricitat que gasem amb l’ordinador. Com seríem nosaltres si haguéssim nascut en aquesta generació. També hem parlat sobre la viabilitat de les fonts, els llibres de no fa gaires anys no eren prou fiables, ja que formaven part d’una generació masclista i franquista, ara, a Internet trobem un munt d’informació que tampoc sabem fins a quin punt és fiable o no.
En Joan Anton ens ha parlat de Cristóbal Cobo, el qual explica que no s’ha de descontextualitzar les TIC a l’aula, a més hem de formar per el futur dels nostres nens/es i no com en el nostre passat. També el mestre ens va explicar que la tecnologia és una eina i que te 4 funcions bàsiques:
1.      La tecnologia digital ha de ser un objecte d’aprenentatge, la mestra ha d’aprendre de les tecnologies i d’allò que li ofereix.
2.      Les tecnologies digitals han de ser com una eina que fan un progrés a l’aula sense canviar la metodologia.
3.      Les tecnologies faciliten el canvi com a concepció de l’educació, és  adir, les TIC només valen la pena si canvien la educació i han d’ajudar a fer-ho.
4.      La tecnologia a afavoreix al canvi en l’educació

1 comentario: